Fyll inte LIVET med dagar, fyll dagarna med LIV

Adress:

Stationsgränd 16, Plan 5, Folkets Hus,184 50 Åkersberga

Vad är irisdiagnostik?

Irisdiagnostik är läran och studerandet av ögats iris, struktur och färg. Det är ett skonsamt sätt att identifiera nedärvd styrka och svaghet i kroppen. Irisdiagnostik är en enkel, snabb och mycket träffsäker metod som omnämndes redan i antikens Grekland.

Irisdiagnostik som vetenskap dök upp för ca 190 år sedan genom Dr. Ignatz von Peczely, en ungersk läkare, som var den som gjorde den första moderna iriskartan. Han studerade ögonen hos skadade patienter före och efter de hade opererats. Det han såg av förändringar av ögats iris (regnbågshinna) ligger till grund för dagens irisdiagnostik.

Alla har någon typ av vävnadsdefekt, förvärvad eller medfödd

Alla vi människor har svaga områden som vi kan utveckla och förbättra, både fysiologiskt, mentalt, känslomässigt och andligt. För att vi ska bli medvetna om vår hälsostatus måste vi få reda på var vi har våra svaga områden.

Genom att diagnostisera iris kan man genom näring och andra naturmetoder hjälpa kroppen och därigenom förhindra och läka sjukdom.

Vad visar irisdiagnostiken?

Irisdiagnostiken kan avslöja det allmänna tillståndet i kroppens vävnader, alla inneboende svagheter, graden av toxiner i kroppen samt syra/bas balansen Den kan också avslöja var en inflammation är belägen och hur långt den har gått. Den kan visa funktionen hos olika körtlar och organ, speciellt över- eller underaktivitet och den kan visa på orsaker och mekanismer för alla besvär i ett tidigare stadium än traditionella laboratorietester klarar.