Om kliniken

Vi fokuserar på att se kroppen som en helhet och betonar vikten av livsstilsfaktorer som kost, sömn, stresshantering och motion för att förbättra livskvaliteten.

Genom att använda avancerade analysmetoder, såsom levande blodanalys och laboratorietester, utformar vi skräddarsydda behandlingsplaner för varje klient.

Dessa kan inkludera näringstillskott och baseras på en omfattande anamnes för att förstå varje klients unika hälsostatus.

Sandra Eriksson Eklund

Näringsterapeut

Sandra arbetar som näringsterapeut och är grundare av Funktionsmedicinkliniken. Hennes inriktning är närings- och funktionsmedicin.

Hon har flera utbildningar inom hälsa och friskvård och har varit verksam i olika grad och vidareutbildat sig kontinuerligt inom området i över 15 år.

Sandra är utbildad inom näringslära vid Nordiskt Näringscenter i Stockholm. Näringslära är en tvärvetenskap som sträcker sig över en bredd av ämnen, från naturvetenskap som kemi, biokemi, molekylärbiologi och livsmedelsvetenskap, till medicinska ämnen som fysiologi, sjukdomslära, toxikologi, epidemiologi och folkhälsovetenskap.

Som näringsterapeut uppmuntrar hon klienter till en god livsstil, sund kost och hälsobefrämjande användning av näringstillskott. Allt skräddarsytt utifrån individuellt behov förankrat i en gedigen anamnes och blodanalys.